Παντελίδου - Παρακείμενος (επανάληψη)
Χριστός Ανέστη !
Εύχομαι σε όλες και όλους σας Χρόνια πολλά .
Εύχομαι επίσης αυτή την φορά να ανταποκριθείτε περισσότεροι στην ανάρτησή μου!
Ας θυμηθούμε πώς σχηματίζεται ο παρακείμενος.
Σχηματισμός παρακειμένου:
Βοηθητικό ρήμα haben / sein + Partizip II (μετοχή παρακειμένου ) του ρήματος
π.χ. Ich spiele Fußball : Ich habe Fußball gespielt.
Ταυτόχρονα βλέπουμε και την σύνταξη της πρότασης στον παρακείμενο:
Υποκείμενο - Βοηθητικό ρήμα - Αντικείμενο - Μετοχή παρακειμένου.
Παίρνουμε δηλ. το κύριο ρήμα ( 2η θέση ) της πρότασης , το μετατρέπουμε σε μετοχή Παρακει-μένου και το βάζουμε στο τέλος της πρότασης. Στην θέση του βάζουμε το βοηθητικό ρήμα, στην περίπτωσή μας το ρήμα haben, το οποίο και κλίνεται.
Ας δούμε τώρα πως σχηματίζεται η Μετοχή Παρακειμένου ( Partizip II).
1. Ομαλά ρήματα
Πρόθεμα ge + θέμα ρήματος + κατάληξη - t
π.χ. απαρέμφατο spiel- en: Μετοχή παρακ.: ge- spiel-t
2. Ανώμαλα ρήματα
Πρόθεμα ge + θέμα ρήματος + κατάληξη -en
π.χ. απαρέμφατο schlaf- en : Μετοχή παρακ. : ge- schlaf- en
3. Μεικτά ρήματα
Πρόθεμα ge + θέμα ρήματος( αλλαγμένο ) + κατάληξη -t
π.χ. απαρέμφατο bring -en : Mετοχή παρακ.: ge - brach -t
Ασκήσεις
1. Συμπλήρωσε τα βοηθητικά ρήματα και τις μετοχές
a. Wir .................. auch dieses Jahr Ferien auf einer Insel ..................... (machen)
b. Wir .................. in einem schönen Hotel ................. ( wohnen).
c. M.-C. und Carmen ................ bei Onkel Tassos mit dem Esel ................. (spielen).
d. Andreas ................ wie immer Fotos .................... und uns ................... (machen - nerven)
e. Die Familie Alexiou .............. am Strand ...................... (zelten) und die Kinder .............. im
Wasser ............... ( baden).
f. Sie ............... am Abend Feuer ................. (machen) , M.-C. ............. Gitarre .................. (spielen) und alle ............ Musik ............... , ................ und .................(hören-tanzen-lachen).
g. Carmen ........... sogar surfen ................. (lernen).
h. Am nächsten Tag ............. M.-C. und Carmen die Tiere ................... (füttern) , Andreas
............... den Stall sauber ................... (machen) und die Mutter ........... den ganzen Tag am
Compiuter ..................... (arbeiten).
i. Am Nachmittag ............. die Kinder im Garten .................... (faulenzen) und Limonade
.................. (trinken).
j. Oliver ............ im Sommer in einem Tierheim ................. (jobben). So .......... er keine Ferien
.................. (machen).
Οδηγίες: Το βοηθητικό ρήμα μπαίνει στο 1ο κενό κάθε πρότασης ( προσοχή στο πρόσωπο). Όλα τα ρήματα είναι ομαλά εκτός από το ρήμα trinken, το οποίο είναι ανώμαλο (αλλάζει το θέμα του) . Θα το βρείτε στον κατάλογο με τα ανώμαλα ρήματα.
Καλή επανάληψη! Και να θυμάστε, ότι ο καιρός που θα ανοίξουν τα σχολεία πλησιάζει !
Εύχομαι σε όλες και όλους σας Χρόνια πολλά .
Εύχομαι επίσης αυτή την φορά να ανταποκριθείτε περισσότεροι στην ανάρτησή μου!
Ας θυμηθούμε πώς σχηματίζεται ο παρακείμενος.
Σχηματισμός παρακειμένου:
Βοηθητικό ρήμα haben / sein + Partizip II (μετοχή παρακειμένου ) του ρήματος
π.χ. Ich spiele Fußball : Ich habe Fußball gespielt.
Ταυτόχρονα βλέπουμε και την σύνταξη της πρότασης στον παρακείμενο:
Υποκείμενο - Βοηθητικό ρήμα - Αντικείμενο - Μετοχή παρακειμένου.
Παίρνουμε δηλ. το κύριο ρήμα ( 2η θέση ) της πρότασης , το μετατρέπουμε σε μετοχή Παρακει-μένου και το βάζουμε στο τέλος της πρότασης. Στην θέση του βάζουμε το βοηθητικό ρήμα, στην περίπτωσή μας το ρήμα haben, το οποίο και κλίνεται.
Ας δούμε τώρα πως σχηματίζεται η Μετοχή Παρακειμένου ( Partizip II).
1. Ομαλά ρήματα
Πρόθεμα ge + θέμα ρήματος + κατάληξη - t
π.χ. απαρέμφατο spiel- en: Μετοχή παρακ.: ge- spiel-t
2. Ανώμαλα ρήματα
Πρόθεμα ge + θέμα ρήματος + κατάληξη -en
π.χ. απαρέμφατο schlaf- en : Μετοχή παρακ. : ge- schlaf- en
3. Μεικτά ρήματα
Πρόθεμα ge + θέμα ρήματος( αλλαγμένο ) + κατάληξη -t
π.χ. απαρέμφατο bring -en : Mετοχή παρακ.: ge - brach -t
Ασκήσεις
1. Συμπλήρωσε τα βοηθητικά ρήματα και τις μετοχές
a. Wir .................. auch dieses Jahr Ferien auf einer Insel ..................... (machen)
b. Wir .................. in einem schönen Hotel ................. ( wohnen).
c. M.-C. und Carmen ................ bei Onkel Tassos mit dem Esel ................. (spielen).
d. Andreas ................ wie immer Fotos .................... und uns ................... (machen - nerven)
e. Die Familie Alexiou .............. am Strand ...................... (zelten) und die Kinder .............. im
Wasser ............... ( baden).
f. Sie ............... am Abend Feuer ................. (machen) , M.-C. ............. Gitarre .................. (spielen) und alle ............ Musik ............... , ................ und .................(hören-tanzen-lachen).
g. Carmen ........... sogar surfen ................. (lernen).
h. Am nächsten Tag ............. M.-C. und Carmen die Tiere ................... (füttern) , Andreas
............... den Stall sauber ................... (machen) und die Mutter ........... den ganzen Tag am
Compiuter ..................... (arbeiten).
i. Am Nachmittag ............. die Kinder im Garten .................... (faulenzen) und Limonade
.................. (trinken).
j. Oliver ............ im Sommer in einem Tierheim ................. (jobben). So .......... er keine Ferien
.................. (machen).
Οδηγίες: Το βοηθητικό ρήμα μπαίνει στο 1ο κενό κάθε πρότασης ( προσοχή στο πρόσωπο). Όλα τα ρήματα είναι ομαλά εκτός από το ρήμα trinken, το οποίο είναι ανώμαλο (αλλάζει το θέμα του) . Θα το βρείτε στον κατάλογο με τα ανώμαλα ρήματα.
Καλή επανάληψη! Και να θυμάστε, ότι ο καιρός που θα ανοίξουν τα σχολεία πλησιάζει !
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου